Poniżej znajdziecie opis lekcji o rzeczowniku wraz z materiałami do pobrania.
Zajrzyjcie koniecznie do poprzedniego wpisu, który jest wstępem do gramatyki z elementami pedagogiki Montessori i wprowadzi Was w temat:)
Na samym początku warto przygotować sobie model 3d ostrosłupa z podstawą czworokąta i wyciąć go z czarnego papieru kolorowego. To będzie nasz "namacalny" rzeczownik. Tutaj znajdziesz PRZYKŁADOWY MODEL.
Sklejony model pokazujemy dzieciom, obok pokazujemy również kartę obrazkową z czarnym trójkątem.
Przygotujcie karty obrazkowe oraz podpisy. Jeżeli dzieci dobrze radzą sobie z czytaniem, niech przyporządkują nazwy do obrazków same - rozdajcie podpisy dzieciakom. Jeżeli radzą sobie gorzej, połóżcie podpisy obok obrazków w przypadkowej kolejności i pokazując na wyraz przeczytajcie go. Następnie poproście o dopasowanie do obrazka konkretne dziecko.
Gdy dzieci przyporządkują już podpisy pokażcie im planszę wyjaśniającą kategorie rzeczowników - Person, Thing, Place.
Stwórzcie trzy kolumny obok siebie. Jedną dotyczącą osób, drugą rzeczy, a trzecią miejsc. Wybierzcie przykładowe karty obrazkowe i poproście dzieci, żeby uzupełniły kolumny segregując pozostałe karty. Sprawdzając czy dzieci posegregowały odpowiednio, utrwalaj nazwy i czytanie podpisów.
Następnie zbierz karty obrazkowe, pomieszaj podpisy i poproś dzieci, aby przyporządkowały podpisy do odpowiednich kolumn.
Dla utrwalenia lekcji możesz skorzystać z karty pracy
MATERIAŁY LEKCJA
KARTA PRACY
Koniecznie daj znać o swoich pozytywnych i negatywnych wrażeniach z lekcji!
______________________________________________________________________
Znajdziesz mnie również na fb: Manufaktura Pomysłów
Zajrzyjcie koniecznie do poprzedniego wpisu, który jest wstępem do gramatyki z elementami pedagogiki Montessori i wprowadzi Was w temat:)
Na samym początku warto przygotować sobie model 3d ostrosłupa z podstawą czworokąta i wyciąć go z czarnego papieru kolorowego. To będzie nasz "namacalny" rzeczownik. Tutaj znajdziesz PRZYKŁADOWY MODEL.
Sklejony model pokazujemy dzieciom, obok pokazujemy również kartę obrazkową z czarnym trójkątem.
Przygotujcie karty obrazkowe oraz podpisy. Jeżeli dzieci dobrze radzą sobie z czytaniem, niech przyporządkują nazwy do obrazków same - rozdajcie podpisy dzieciakom. Jeżeli radzą sobie gorzej, połóżcie podpisy obok obrazków w przypadkowej kolejności i pokazując na wyraz przeczytajcie go. Następnie poproście o dopasowanie do obrazka konkretne dziecko.
Gdy dzieci przyporządkują już podpisy pokażcie im planszę wyjaśniającą kategorie rzeczowników - Person, Thing, Place.
Stwórzcie trzy kolumny obok siebie. Jedną dotyczącą osób, drugą rzeczy, a trzecią miejsc. Wybierzcie przykładowe karty obrazkowe i poproście dzieci, żeby uzupełniły kolumny segregując pozostałe karty. Sprawdzając czy dzieci posegregowały odpowiednio, utrwalaj nazwy i czytanie podpisów.
Następnie zbierz karty obrazkowe, pomieszaj podpisy i poproś dzieci, aby przyporządkowały podpisy do odpowiednich kolumn.
Dla utrwalenia lekcji możesz skorzystać z karty pracy
MATERIAŁY LEKCJA
KARTA PRACY
Koniecznie daj znać o swoich pozytywnych i negatywnych wrażeniach z lekcji!
______________________________________________________________________
Znajdziesz mnie również na fb: Manufaktura Pomysłów
Komentarze
Prześlij komentarz